MAC Painterly Paint Pot

06Nov10

MACs Paint Pot är en cremeprodukt som kan användas som primer, bas eller som cremeskugga.
Jag gillar multi-use smink, och bestämde mig för att beställa en i färgen Painterly.

Painterly är rosatonad, hudfärgad och ganska ljus. Många skriver att de använder den som concealer, och jag hoppades på att den skulle vara ljus nog även för mig.
Tyvärr så är den inte det, Painterly är betydligt mörkare än vad jag förväntade mig och några nyanser mörkare än min superbleka hudton.
Jag deppade inte för det utan bestämde mig för att använda den som den egentligen ska användas, som ögonprodukt.

Primer och bas: Jag har lite ojliga ögonlock, det är inte så att det liksom rinner ner för kinderna, men man kan absolut se lite glans om jag inte har någon ögonskugga. Jag förväntade mig därför inte att den skulle hålla sig fin hela dagen, men vad jag blev förvånad när den faktiskt gjorde det!
Paint poten går från creme till torr och puderaktig, därför sitter den på hela dagen och ser likadan ut från morgon till kväll.
Som ögonskuggebas fungerar den fint. Färgerna blir mer intensiva och de håller som sagt hela dagen.
Ögonskugga: Som ögonskugga är väl inte Painterly bäst, och då menar jag nyansen som är en sån där som egentligen inte syns. Den fungerar lite som en ögonlocksconcealer och jämnar ut hudtonen och får mig att se lite piggare ut, trots att den inte matchar min hudton. Perfekt då man har bråttom och bara vill slänga på något.


Utan blixt


Blixt

Pris: 190  SEK (Kicks.se, MAC)
Betyg: 5 av 5.



No Responses Yet to “MAC Painterly Paint Pot”

  1. Kommentera

Kommentera

